Welcome to Grenada!!! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Welcome to Grenada!!! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Welcome to Grenada!!!

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 November 2007 | Granada, Saint George's

Hey allemaal,

Hier weer even een update van de gebeurtenissen van afgelopen week.
Inmiddels zijn we alweer op Grenada aangekomen en dat is ook echt weer een mooi eiland. Hebben al wel gemerkt dat dit eiland wat meer ontwikkeld is dan T&T, dus dat is wel fijn.

Hebben vanochtend boodschappen gedaan in een grote mall en zijn daarna nog even naar het strand gelopen. In de supermarkt kwamen we een Nederlandse man tegen en dat bleek een hoteleigenaar te zijn. Zijn hotel heet het Paradise Bay hotel en ligt aan de oostkust bij La Tante. Hij begon meteen een heel verhaal en we zijn uitgenodigd om te komen. Dus weer wat contacten opgedaan, dat is nooit verkeerd. Eenmaal terug in het appartement hebben we ook nog een mini-aardbeving meegemaakt. We schrokken ons dood. Heel het gebouw schudde heen en weer. Dus wij snel onder de deurpost gaan staan, omdat dat het veiligst schijnt te zijn. Was wel even spannend.

Weet niet meer precies wat ik al had verteld over Tobago, maar we hebben wel het een en ander meegemaakt. Onder andere dat we uitgenodigd werden bij het Coco Reef Resort om te komen lunchen. We waren namelijk langs geweest om een advertentie voor de website te verkopen, maar we kregen meteen een hele rondleiding door het hotel en ze vroeg ons of we de volgende dag kwamen voor de lunch en om het strand te ervaren! Nou dat was echt wel prima, we konden van alles pakken en bestellen wat we wilden. Daarna nog even op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Toen er een tropisch buitje kwam zijn we maar weer weggegaan. Daarna nog even de kleren gewassen, want de volgende dag gingen we alweer weg. 's Avonds heerlijk gegeten bij Café Coco en de volgende ochtend alles ingepakt en naar het vliegveld gegaan. We waren wel een beetje vroeg, maar hebben heel veel vliegtuigjes zien landen en opstijgen, dus dat was wel grappig. En vlak voor ons ging er nog een Martinair vliegtuig naar Amsterdam, maar wij wilden echt niet mee!

Nu zitten we eindelijk lekker te internetten op onze eigen laptops in het appartement, want dat kon op Tobago helaas niet. Straks even koken en morgen vroeg weer op om te gaan werken!!! Wat hebben wij het slecht hè???

Nou lieve mensen, jullie horen snel weer van me en stuur maar leuke berichtjes, want ik mis iedereen wel een beetje hoor!

Heel veel liefs van An.

• 29 November 2007 - 22:14

Mapa:

Hoi lieve an,
    Toch nog snel even gekeken of je al geschreven had.
    Leuke foto's, wel gek om je zo te zien.
    Net vergadering damescommissie gehad met nieuwe leden hier thuis.
    Hebben weer een druk weekend,
    zaterdag eten bij josé en ellen,
    zondag golfwedstrijd en koffie
    drinken bij Eef.Bellen snel weer, nu de rommel opruimen(anders deed jij dat voor me)
    De wasmand blijft wel akelig leeg hoor!!!Dikke kus en liefs pama

• 30 November 2007 - 07:25

Ylze:

Dit is natuurlijk om jaloers op te worden die foto's!!Maar wel ff schrikken van die aardbeving! Heel veel plezier nog en zal je snel een keer mailen om je van hier op de hoogte te houden.
    liefs ylze

• 30 November 2007 - 10:44

Carina En Marina:

Hoi An,

We zijn jaloers op je bikini, we willen ook wel zo lekker in het zonnetje liggen.
    Zo te zien gaat het erg goed met je. Wat een ervaring zul je hiermee opdoen. Wij (fam. van Tol) moeten het doen met een weekendje Center Parcs met regen en veel wind. Maar ook gezellig hoor. Hebben zojuist een verjaardagskaart gekocht voor je zus. Nou geniet ervan en we horen snel weer van je, we vinden het erg leuk om te lezen allemaal.

Liefst en een dikke kus van ons allemaal

• 30 November 2007 - 16:03

ALda En Fred:

Nou, nou, nou, dat is effe wat anders dan dat grijze gedruil hier in Kortgene! Ook wel een baai maar toch net iets anders. Wat een paradijselijke foto's! Jullie kijken toch wel goed uit hè met al die fat boys van een Americans. We zijn zo blij dat we geen heimwee bespeuren want dat heeft je tante wat gehad. Logeren bij oma Tuinstraat en dan 's avonds gaan zitten piepen, net zo lang tot opa me op de fiets weer kwam halen. Wat een heldin hè. Je moeder had er geen last van gelukkig. Die lachte eigenlijk onder alle omstandigheden.
    Nou, meiden, maak er een mooie tijd van en niets weghalen van de site hoor want anders komt het niet in je album. Ik zal oma en Johan ook de foto's laten zien.
    Liefs Alda en Fred.

• 30 November 2007 - 17:15

Linda:

He lieve an,
    Wat een super foto's!! Als ik dat zie ben ik wel jaloers, maar goed ik heb ook niet echt te klagen gehad in Thailand!Ik kan best begrijpen dat je nog niet terug wil. Wat eng zeg van die aardbeving dat moet heel beangstigent zijn geweest. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    dikke kus linda

• 30 November 2007 - 21:58

Eef:

ha lieve an,
    Wat een super verhalen en foto's! Heb ze nu zo'n 5 keer gezien, wel gek dat jij helemaal daar zit en ik hier in ut op de bank met pepernoten en de kachel hoog! Fijn om te horen dat je geniet en dat is te zien ook!Ik zit helemaal mee te genieten. Kijk ook maar even op je mail.
    Kus, eef.

• 02 December 2007 - 10:05

Alda En Fred:

Van harte met je grote zus Eef! 30 jaar worden is niet niks hoor! Op die leeftijd moeten de mooiste jaren nog komen moet je maar denken!
    Liefs Alda en Fred

• 04 December 2007 - 13:28

AnAntMyKate:

Dag lieve An, We hadden je een goede reis willen wensen dat kwam er niet van. Anton ging met de VUT vorige week maar heeft twee banen erbij!! Wat maak je veel mooie dingen mee en lekker in de zon. Hier regenachtig en grijs. Donderdag ga ik naar Schotland. Mijn moeder heeft een sneeuw waarschuwing gehad dus misschien kan ik niet terug ha ha! Anna is in Duitsland met een studiereis. Met Kate gaat het erg goed nog bij de Appie Hein en op school. Morgen komt de Sint en hij loopt achter op het schema. Geniet van dit unieke kans en we horen ook nog via pa en ma hoe het allemaal gaat Veel plezier
    Dikke kus van Myra en co.

• 05 December 2007 - 19:40

De Zeeuwse Sint:

Hoe kan dat nou zei Sint tegen zijn zwarte Piet
    ik zie ons An en Suus helemaal niet
    nou Sint, die zijn aan 't afstuderen
    deie moeten vreselijk hard leren
    en dat doen Suus en An
    voor het gemak maar in de Caribbean
    lekker in het warme zonnetje
    in een zeer luchtig japonnetje
    en voor een bedrijf in Waddinxveen
    registreren zij tussendoor wat stranden, zowel zand als kiezelsteen
    Wel, wel, wel, sprak Sint
    dat is wat je noemt pas avontuur
    hier is het regenachtig, winderig en guur
    Geniet er maar van meiden
    want er komen sneller dan je wilt weer andere tijden
    en maken jullie een oude man eens blij
    beloof Sint: volgend jaar zijn we weer op uw verjaarspartij!
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.