Niks te doen op Carriacou! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Niks te doen op Carriacou! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Niks te doen op Carriacou!

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

06 December 2007 | Granada, Saint George's

Hey allemaal,

Hier weer even een berichtje met wat foto's. Hebben Grenada alweer achter ons gelaten en zitten nu op Carriacou, een zustereiland van Grenada. Hier is niets, maar dan ook echt niets te beleven. We kunnen dan ook niet wachten tot we weer weggaan morgen.

Op Grenada hebben we trouwens nog wel wat meegemaakt. We gingen afgelopen zaterdag namelijk stranden doen in de buurt van het hotel van de Nederlander die we waren tegengekomen in de supermarkt. Voordat we daarheen gingen wilden we nog een paar stranden in kaart brengen, maar dat ging wat moeilijker dan we gedacht hadden. Ondanks dat we een Jeep hadden was het onmogelijk om bij die stranden te komen. Op een gegeven moment waren we op een pad dat heel modderig, hobbelig en glad was. We gingen zo schuin dat we dachten dat we gingen kantelen. Toen hebben we maar besloten om terug te gaan, want als het zo moet doet niemand het! En we hadden geen zin om in the middle of nowhere vast te komen zitten met de auto. Nou zo kwam er nog zo'n pad en hadden we zoiets van dit doen we niet nog een keer. Toen zijn we maar doorgereden naar het Paridise Bay Resort. We kregen een rondleiding over het terrein en er bleek nog een gedeelte in aanbouw te zijn. Dat moet over 3 weken af zijn. Nou we denken niet dat dat zo is, want jeetje wat zijn ze hier langzaam. Bij het hotel in de buurt schenen ook een aantal mooie stranden te zijn, maar daar moesten we wel voor lopen. Wij dachten: dat doen we wel even, maar op je slippertjes een halve berg beklimmen is toch wel zwaar en niet ongevaarlijk. Ook kwamen we onderweg nog wat slangenhuiden tegen, maar we hebben er gelukkig geen gezien. Uiteindelijk zijn we 3 heuvels overgeklommen en hebben we hele mooie stranden gezien. Alle drie helemaal verlaten, echt schitterend!

Na terugkomst een lekkere, late lunch gekregen. Ik heb Lambie gegeten, dat is een soort grote mossel, maar dan in plakjes gesneden en een lokaal gerecht. Daarna een goed gesprek gehad met Jaap, de eigenaar, over onze studie e.d. Toen we terug waren in ons appartement kregen we al een smsje van hem. Of we interesse hadden in een baan als sales- en marketingmanagers nadat we zijn afgestudeerd! Zo zie je maar wat je overhoudt aan een supermarktbezoek.

Zondag de laatste stranden op Grenada gedaan en 's avonds uit eten geweest bij het True Blue Bay Resort. Na het eten kwam er nog een oude britse man naar ons toe die vroeg of we nog beschikbaar waren. Hij was namelijk op zoek naar vrouwen voor zijn zoons. Of we interesse hadden in een miljonair? Toen zei Suus: nou laat ze eerst maar eens wat komen drinken. En ja hoor, daar kwamen 2 oudere en dronken britten. Ze kwamen amper meer uit hun woorden en gingen daarna vlug naar bed. De vader vond het wel jammer. Echt heel grappig, hebben daarna hard gelachen samen.

Maandag wilden we gaan verkopen. Maar omdat de verkoop van advertenties niet goed lukt heeft het bedrijf besloten om daarmee te stoppen. Nu gaan we in de versnelling en dus meer van het Caribisch gebied doen in dezelfde tijd.

Gisteren dus hier aangekomen en vandaag Carriacou verkend. Ook hier zijn de wegen niet zo goed begaanbaar, dus konden we op een aantal stranden niet komen. En zoals ik al zei, er is hier niets te beleven, dus zijn we blij om morgen weer verder te gaan naar Union Island (één van de Grenadines).

Nou dat was wel zo'n beetje wat wij hebben meegemaakt. Tot de volgende keer maar weer dan!

xxx An.

• 06 December 2007 - 09:44

Pama:

Hoi LIEVE aN,

Wat een verhalen allemaal zeg, je gaat zo wel heel veel meer zien en beleven. Vanuit een werkelijk regenachtig boskoop toch
    even snel gekeken of er nog mail of nieuws was , en ja hoor al een heel verhaal. Gisteren gezellig St.Nicolaas gevierd met Eef, Vincent en Wilco, dan missen we je wel hoor!! Ik ben vanmiddag thuis, moet vandaag is even poetsen. De skype staat er
    bij ons nu ook op, dus bellen is
    makkelijker en goedkoper.Ga nu echt aan de gang, want ik lag vanmorgen erg lekker, dus moet nu mijn tijd in gaan halen.
    Leuk gedicht van tante Alda, knap als je dat zo makkelijk kan,
    dat zijn mijn pa en ma vergeten er bij mij ook op te zetten!!!!
    Liefs en een dikke kus van PaMa

• 06 December 2007 - 12:58

Alda En Fred:

Nou, dames, dat zijn nog eens avonturen! Leuke foto's trouwens. Je kan je er hier bij al dat grijze en natte niets bij voorstellen. Heel veel succes nog en kijk uit voor oude, dronken, trouwlustige Britten!
    Liefs en dikke knuffel van Fred en Alda

• 06 December 2007 - 14:44

Tess:

Hay An,

nou de hele planning is weer omgegooid!! Jammer dat het niet lukt met verkoop van advertenties!! Maar nu wel meer gebieden bekijken, ook leuk natuurlijk ;-) Heel veel succes en ik hoor je weer! Groetjes aan Suus! xxx

• 06 December 2007 - 18:03

Nathalie...:

Hey girls....

Leuk om weer een mailtjuh van jullie te hebben. Ik laat maar gewoon hier een berichtjuh achter voor jullie beide dat is het makkelijkst.
    Ik ben blij om te horen dat alles nog steeds goed gaat en dat het leuk is daar. jammer van de verkoop, maar het hele ding dat jullie al overal daar heen gaan is geweldig..Iets om nooit meer te vergeten!

Succes en liefs
    Naat

• 06 December 2007 - 18:29

Linda:

He An,

Wat super zeg daar!! Heb je geen doodsangsten uitgestaan in die auto die bijna ging kantelen? Wel voorzichtig zijn hoor! Wat grappig van die rare dronken Britten. Hier is het koud en nat. De jongens zijn druk bezig met de carnavalskar. Ik ga vanavond even kijken, ben benieuwd.. kijk uit naar je volgende berichten dikke kus

• 06 December 2007 - 18:32

Sandra:

Hey An,
    Wat een gave verhalen zeg! Echt super dat je zoveel meemaakt.
    Ook leuk dat je weer nieuwe foto's hebt geplaatst.
    Nou werkse en genietse weer!!
    Liefs kus San

• 10 December 2007 - 14:44

Suuz:

hmm wat een mooie foto's! heerlijk, strand, zee, zon, palmbomen prachtig!!!!!!! geniet er van meiden!! succes met alles! liefs en kus suuz
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.