Laatste berichtje uit de Caribbean... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Laatste berichtje uit de Caribbean... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje uit de Caribbean...

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

14 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Aan alles komt een einde, dus helaas ook aan deze geweldige reis! Voor de laatste keer doe ik verslag van al onze belevenissen hier in de Caribbean.

De vorige keer eindigde ik op Puerto Rico. Toen wist ik nog niet wat voor geweldigs ons te wachten stond. We mochten ook nog door naar Bonaire en Curaçao! Donderdagochtend kregen we te horen dat we dezelfde avond naar Bonaire zouden vliegen. Het smsje met dat nieuws was al vroeg (half 6) ontvangen door Tess en ze wilde me eigenlijk toen al wakker maken om dit nieuws te vieren. Maar omdat ik nog zo lief lag te slapen, vond ze dat toch niet zo’n goed idee. Toen ik wakker werd zag ik ook dat smsje en dat dacht ik wel even aan Tess te gaan vertellen, maar die wist het natuurlijk al. Daarna dus onze boel weer gepakt en op naar het vliegveld. Wel een beetje aan de vroege kant, omdat we de huurauto moesten inleveren. Maar een middag bij de Macdonalds is ook wel uit te houden hoor. Beetje internetten en ijsjes eten, dan komen wij de middag wel door. Om 17.30 uur door de douane. Jullie kennen het inmiddels wel. Schoenen uit, fouilleren en tassen doorzoeken op bommen en granaten! Maar nu kan ik gelukkig zeggen dat dát de laatste keer was. Omdat het makkelijker was om ons direct vanaf Curaçao naar huis te laten vliegen, hoeven we niet meer over Amerika. We vliegen nu op 16 april rechtstreeks naar Schiphol om op donderdagochtend 17 april weer in de armen van onze geliefden te vallen. Maar goed, nu weer even verder waar ik gebleven was. Eenmaal door de douane zou het niet lang meer duren voor we konden boarden, maar het zat ons niet mee. We hadden zo’n 2 uur vertraging en kwamen dus pas rond 22.30 uur aan op Bonaire. Gelukkig stond er al een taxi op ons te wachten die ons naar het appartement bracht.

De volgende ochtend een beetje uitgeslapen, omdat we toch best moe waren van de reis. Wat later dan normaal begonnen we met de stranden. Maar helaas viel dat erg tegen en hebben we die dag geen goede stranden meer gevonden. ’s Avonds heerlijk gegeten bij Salsa, een gezellig restaurant aan de waterkant in Kralendijk. Nadat we hadden besloten Suuz te smsen (een vriendin van school die vaak op Bonaire komt) dat we lekker zaten te eten, kwam er een serveerster naar ons toe om te zeggen dat er telefoon voor ons was. Hing Suuz aan de lijn, geweldig! Na even met haar gekletst te hebben over Bonaire en de plaatsen waar we heen moesten, zijn we maar snel terug gegaan naar ons voorgerecht.

Op zaterdag hebben we met de aanwijzingen van Suuz een aantal stranden kunnen doen, maar voor een strandvakantie hoef je niet naar Bonaire, het is dan ook een echte duikbestemming. Prachtige blauwe vissen hebben we vanaf de waterkant kunnen bewonderen, maar voor de echte pracht en praal moet je onder water zijn. Klein Bonaire daarentegen heeft een prachtig strand. Daar zijn we heen gegaan met een watertaxi en dat hebben we geweten ook. Kletsnat kwamen we terug! Die dag hebben we ook nog genoten van een lekker Hollands patatje met mayonaise en pindasaus én een frikadel speciaal. Stom hoe je Nederlandse gewoonten kunt missen. Misschien dat het daarom wel zo lekker smaakte allemaal.

Zondag zouden we eigenlijk al naar Curaçao vliegen, maar omdat alle vluchten vol zaten, hebben we nog een nacht op Bonaire doorgebracht. Op maandagochtend vlogen we in een kwartier (ik denk één van mijn kortste vluchten) naar Curaçao. Daar aangekomen een auto gehuurd en op zoek gegaan naar de Bed and Breakfast waar we heen wilden. Helaas bleek dat ze middenin een verbouwing zaten en pas eind april weer open gingen. Uiteindelijk zijn we bij het Howard Johnson Hotel beland, wat in het centrum van Willemstad ligt. Ideaal om lopend de stad te kunnen verkennen en vlakbij de befaamde pondjesbrug. Een brug gebouwd op bootjes en raar om overheen te wandelen, omdat hij zo wiebelt. Toch hebben we er nog niet vaak overheen kunnen lopen, want door al de scheepvaart staat hij vaak open. Omdat het al vrij laat was, konden we niet meer beginnen met de stranden, dus zijn we inderdaad op verkenningstocht gegaan. ’s Avonds hebben we gegeten bij pleincafé Wilhelminaplein, waar het net leek of we ons in Utrecht op het terras waanden. Heel gezellig, maar ook wel raar om na zoveel maanden weer zoveel bekends te zien. We waren dan ook verrast hier een Albert Heijn te vinden en weer dingen als melk, hagelslag en Hollandse kaas te zien. Misschien wel goed, want dan is de overgang niet zo groot.

Na de halve AH leeg te hebben gekocht, zijn we op dinsdagochtend begonnen met stranden. We zijn naar Westpunt gereden en vanaf daar hebben we weer een aantal prachtige strandjes kunnen doen. De volgende dagen zijn we hier ook nog mee bezig geweest. Nu hebben we lekker een paar dagen vrij. En dat hebben we geweten, want na een dagje zonnen zitten we nu met verbrande billen. Die hadden namelijk nog niet zo vaak zon gekregen.

Zaterdagavond staat hier bekend als feestavond en dan vooral op Mambo Beach. Voor het stappen hebben we lekker even gesnackt en op het Wilhelminaplein een drankje genuttigd. Rond een uur of 11 naar Mambo Beach vertrokken, waar de feeststemming er al aardig in begon te komen. Tot een uurtje of drie lekker gedanst in de grootste openlucht discotheek van Curaçao! Helaas zijn we geen mooie mariniers tegengekomen, waar Bianca ons op had gewezen. Maar ondanks dat te moeten missen, hebben we toch een hele gezellige avond gehad hoor ;-).

Na een brakke dag gehad te hebben, gaan we vanavond maar weer een beetje op tijd naar bed. Morgen willen we onze tijd wel wat beter benutten en nog even volop genieten van dit prachtige en supergezellige eiland. Nog drie nachtjes en dan stappen we op het vliegtuig naar huis. Heel dubbel zullen we afscheid moeten nemen van de Caribbean. Gelukkig omdat we eindelijk onze vriendjes en familie weer kunnen zien, maar ook verdrietig omdat het zo’n geweldige reis was en we zoveel beleefd en meegemaakt hebben.

Het is maar goed dat ik van mijn lieve oom en tante al de verhalen die ik heb geschreven en de foto’s die erbij horen in een album gebundeld krijg. En dat zijn natuurlijk niet de enigen die ik wil bedanken. Vooral Bianca en Gerben wil ik heel erg bedanken voor de geweldige kans die ze ons geboden hebben. Pap en mam bedankt voor alle steun tijdens deze maanden. Ook Wilco natuurlijk, omdat je het zo lang hebt uitgehouden zonder mij. En iedereen bedankt die lieve en leuke berichtjes heeft achtergelaten. Op de momenten dat ik thuis miste, heeft me dat heel goed gedaan. Last but not least wil ik mijn twee reisgenoten bedanken. Suus, ik ben blij dat het weer een stuk beter met je gaat en zal de tijd samen nooit vergeten. En Tess, ja wat moet ik zeggen? Het is gewoon goed dat je gekomen bent! Bedankt meis voor al je gezelligheid, ochtendhumeuren en het samen eten van carpaccio en pasta.

Tot heel snel ziens!

Dikke kus van Ann.


  • 14 April 2008 - 16:57

    Brrrt:

    Ha!Ik ben de eerste! Wat nou leuke mariniers? In nederland heb je leuke muzikanten, die veel leuker en vooral... trouwer zijn!!! Bedankt dat je op mn meisje hebt gepast An, ze was in goede handen... tot donderdag! x

  • 14 April 2008 - 17:16

    Mees:

    Hey An,

    Wat gaar de tijd snel he als je weg bent. Kan me niet voorstellen, dat je al zo lang weg bent. Maar ik hoef geen medelijden met je te hebben. heb ik in je verhalen kunnen lezen.

    Als je dan toch weer terug bent in Nederland, dan kan je aanstaande zaterdag een borrel komen drinken!!!
    Ik ben namelijk jarig en hou een housewarming.

    Kijk maar of je er zin in hebt en of het tijdverschil je niet in de weg zit.

    xxx Mees

  • 14 April 2008 - 17:21

    Pama:

    Lieve An,
    Toch nog snel even je bericht gelezen, ben er af en toe wel een beetje jaloers op!!, wat je allemaal ziet, dat nemen ze je nooit meer af.Kan helaas geen heel verhaal tikken, want ik moet naar Nieuwerkerk om het koepeloverleg van de golfclub te notuleren. Nog drie nachtjes slapen en dan ben je er weer, het is heel gek maar die laatste dagen duren het langst!!
    Want de tijd is verder om gevlogen, het lijkt erop dat ik het steeds drukker krijg(vooral met heel veel leuke dingen hoor).Vandaag je kamer een sopje gegeven, was niet eens erg nodig, maar dan maar voor de vorm !! Nu moet ik op gaan schieten, want anders moet het gas er straks te erg op en dat levert bonnen op, kom er gelukkig altijd aardig mee weg.
    Nou lieverd, voor de laatste dagen nog, PAS OP, LET OP!!!
    Liefs en een dikke kus en ook voor Tessa en bedankt dat ze goed op je gepast heeft. Tot donderdag

  • 14 April 2008 - 18:13

    Bianca:

    Een vrouw van de wereld, die de camera in kijkt! Ook Gerben en ik vinden het heel fijn dat jullie er donderdag weer zijn. Geniet nog even lekker van het leukste eiland op aarde. Alvast een hele fijne en goede reis terug naar Nederland.

    Veel liefs,

    Bianca.

  • 14 April 2008 - 18:24

    Suuz:

    hahahahahaha geweldig ons telefoongesprek! helemaal super:)! we spreken mekaar snel weer! geniet van de laatste daagjes en goede reis terug!!! snel wijntjes drinke en bijkletsen!
    liefs en kus suuz

  • 14 April 2008 - 19:24

    Alda En Fred:

    En je tante maar worstelen op de BTW-aangiften, jakkie! Net belden Jan en Ria uit Amsterdam en die volgen het ook allemaal op de site. Jan is stikjaloers. Arme An, straks zit je weer op de fiets naar Waddinxveen. Kijken of we wat warmer weer voor je kunnen bestellen want dat komt nog niet verder dan een graad of 11. Geniet er nog efkes van samen met Tessa en knap blijf ik het van jullie vinden, de manier waarop je alles hebt aangepakt en ondergaan. Volwassen worden heet dat geloof ik. Zorg nog wel even dat dat album vol komt (deze week krijg ik salaris dus het moet kunnen) hè?
    Nou, troeltje, tot heel gauw want ik ga geen weken wachten om je weer te zien hoor!
    Liefs Alda en (in slaap gevallen) Fred.

  • 15 April 2008 - 07:19

    Agnes:

    Hoi Annemarie, ben echt zo blij dat jullie weer thuiskomen. Jij moet na 5 maanden staan te springen om je vriend en je familie weer te zien.
    Onwijze mooie foto's weer, jullie zien er zo goed.
    Ik blijf 't zeggen: ben trots op jullie.
    Een hele goeie en veilige reis terug en doe inderdaad maar wel 'n lekkere warme trui aan. Zie jullie de 17de rond 8 uur.
    Liefs

  • 15 April 2008 - 08:47

    Ylze:

    ha an,
    hier een van de laatste berichtjes. De tijd is echt gevlogen. Geniet van je laatste dagen in't mooie weer, want op dit moment is het weer hier niets. Het regent en het is koud, bijkleuren is dan ook niet echt mogelijk. wees voorzichtig, want we willen je wel heel terug, tot snel!

    liefs Ylze

  • 15 April 2008 - 11:23

    Linda:

    He lieve an,
    Wat super dat je de laatste dagen lekker nog even vakantie kunt vieren! Probeer hier nog even lekker van te genieten, ondanks dat je waarschijnlijk niet kunt wachten om in het vliegtuig te stappen op weg naar HUIS!!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik van plan was om je te verwelkomen op schiphol, maar (voor mij jammer genoeg) kom je donderdagochtend vroeg aan. Rond dit tijdstip ben ik nog steeds te ziek om iets te ondernemen, maar ik hoop je do of vrijdag of in ieder geval zaterdag toch wel te zien en je mooie bruine kleurtje te bewonderen. Nog even doorzetten hoor die laatste daagjes, Dikke kus

  • 15 April 2008 - 20:22

    Stefanie En Chris:

    hej schatten,

    Geweldig om jullie verhalen al die tijd te hebben gelezen!! Nu nemen wij het over;)
    We gaan in de zomer zeker even een wijntje drinken annie.

    dikke kus,
    ons

  • 16 April 2008 - 15:23

    Ha Meid:

    de laatste dag zit er echt op, je bent nu denk ik op weg naar het vliegveld of je bent al aan het vliegen, want het is denk wel 12/13 uur vliegen! Meid een hele goede vlucht, zoals linda al zei, we hadden een ontvangstcommite, maar ik moet ook morgen werken, helaas. Ik hoop je snel te zien, een goede vlucht en nu tot heel snel,

    liefs Ylze

  • 05 Mei 2008 - 20:36

    Eva:

    Hey Anne,

    Ik heb je verhalen bijgehouden hoor! Zou leuk zijn als ik met je bij kan kletsen op scoutingkamp in Dwingelo ;-) Lijkt me gezellig. Je hebt echt een supertijd gehad zo te lezen. En lekker bruin geworden zo te zien!

    Tot snel!

    Liefs, Eva
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2893
Totaal aantal bezoekers 29152

Voorgaande reizen:

14 November 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: