Met Tessa op Tortola! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Met Tessa op Tortola! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Met Tessa op Tortola!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

08 Februari 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Lieve allemaal,

Niet zoals ik gezegd had een bericht vanuit St. Barts of Anguilla, maar vanuit Tortola. Dit is één van de Britse Maagdeneilanden. Maar hierover later meer. Ik begin eerst waar ik de vorige keer gebleven ben.

Na een nacht alleen te hebben doorgebracht, kon ik maandagochtend eindelijk Tessa ophalen. Omdat het op de weg naar het vliegveld erg druk kan zijn, was ik maar op tijd weggegaan. Iets te vroeg op het vliegveld, dus maar even koffie gehaald. Om 12.00 uur kwam Tessa vanachter de deuren tevoorschijn en dat was toch wel even raar. De vorige dag Suus op het vliegtuig gezet en de volgende dag staat Tessa voor je neus, maar natuurlijk was ik heel blij om haar te zien. Eerst even naar het hotel gegaan, zodat ze zich even kon opfrissen en daarna naar Philipsburg gereden om haar te laten kennis maken met Bob, Arjan en Jelle (de Nederlandse barmannen!). Eerst dus maar een lekkere Amstel Bright (een nederlandse Corona, maar niet verkrijgbaar in Nederland!) gedronken en daarna pasta gegeten. De volgende dag meteen aan de slag gegaan met de laatste stranden op Sint Maarten. Tessa kreeg dus meteen een vuurdoop, maar het ging allemaal prima en ze is nu al een volleerd beachexplorer! De volgende dag was het alweer tijd om door te reizen, maar i.p.v. naar St. Barts zijn we naar Anguilla gegaan. Alle betaalbare accommodatie zat namelijk volgeboekt, dus hebben we besloten meteen verder te gaan naar Anguilla. De laatste avond op Sint Maarten hebben we nog wat gedronken met Bob en Arjan in The Greenhouse. Jeetje wat waren dat een stel gekken, maar ja wel heel gezellig.

Op woensdag 30 januari per boot naar Anguilla gegaan. Dat was best een heftig ritje, want de zee was erg ruig. Eenmaal daar aangekomen een auto gehuurd (nog nooit zo'n gare bak gehad) en op zoek gegaan naar een onderkomen. Uiteindelijk bij Lloyd's guesthouse gestopt en daar hadden ze gelukkig nog plek voor ons. Een heel schoon en gezellig guesthouse! 's Avonds een heerlijke pizza gehaald en op tijd gaan slapen. De volgende ochtend vroeg opgestaan en aan de stranden van Anguilla begonnen. We hadden al gehoord dat hier prachtige stranden te vinden waren en dat hebben we dan ook ervaren. Jeetje wat hebben we een mooi strand gezien, Maunday's Bay genaamd. Ook Long Bay en Shoal Bay waren erg mooi. Deze dag 11 stranden gedaan, want Anguilla is een klein en plat eiland, dus dat ging lekker snel. En daarom hadden we besloten om de volgende dag verder te gaan naar de Britse Maagdeneilanden, zodat we niet achterop zouden raken met het schema. De volgende dag moesten we nog een paar stranden in het noorden en oosten, maar uiteindelijk hebben we er maar 2 kunnen doen, omdat de rest niet te bereiken was. Om 12.00 uur de boot terug naar Sint Maarten, omdat we vanuit daar naar Tortola zouden vliegen. Om 13.00 uur waren we al op het vliegveld, terwijl we pas om 16.00 uur gingen vliegen. Dus moesten we nog even wachten. En natuurlijk hadden we weer een uur vertraging, want we vlogen met LIAT (Leaves Island Any Time, zoals velen deze maatschappij noemen). Ook moesten we op Tortola lang wachten voordat we door de douane waren. Om 19.10 uur waren we eindelijk in het hotel, maar na alleen een ontbijtje hadden we best trek. Dus op zoek gegaan naar een restaurant en bij een Italiaan heerlijk gegeten (Capriccio di Mare). Veel anders was er ook niet, want Road Town (hoofdstad) stelt niks voor.

Zondag 3 februari naar Virgin Gorda gevaren om daar de stranden te doen. Dit is een erg mooi eiland met bijzondere stranden. Vooral Spring Bay was erg indrukwekkend met allemaal aparte rotsen. Voor het laatste strand hebben we nog een aardige wandeling moeten maken, maar ook dat was wel de moeite waard. 's Middags weer teruggevaren naar Tortola en de volgende dag om 6 uur opgestaan om de boot van 7 uur naar Anegada te nemen. Na anderhalf uur varen kwamen we daar aan, maar dit was een stuk minder leuk dan Virgin Gorda. Het is een droog, plat eiland waar niks te doen is en de stranden waren ook niet geweldig (je schijnt er wel mooi te kunnen duiken). Maar we moesten tot 17.00 uur wachten op de boot, dus zijn we nog maar even op het strand gaan liggen.

Dinsdagochtend wilden we met Tortola beginnen, maar dat werd iets later. Ons toilet in het hotel had het namelijk begeven en daarom moesten we verhuizen naar een andere kamer. Maar toen we daar eenmaal zaten, begon de airco ineens te lekken. Toen konden we weer naar een andere kamer. Nu zitten we in een kamer met 3 tweepersoons bedden, kun je nog eens kiezen waar je gaat liggen! Daarna een auto gehuurd en op pad gegaan. Tortola heeft alleen stranden aan de noordkant en is bergachtig. Weer prachtige uitzichten natuurlijk. Gelukkig dat we een jeep hadden, anders hadden we het niet gered!

Naar vandaag hadden we al een tijdje uitgekeken, omdat we gingen zwemmen met dolfijnen! Het was in een woord geweldig. Heel bijzonder om mee te maken. 'Onze' dolfijn heette Poseidon. Het was een mannetje van 26 jaar en ook de dominantste, maar heel lief. Af en toe deed hij wel een beetje eigenwijs en volgde hij de orders van de trainer niet op, heel grappig. Ik mocht beginnen. Eerst kreeg ik een zoen op mijn wang en daarna gingen we 'dansen'. Ook mochten we zijn buik en rug aaien en aan zijn tanden voelen. Als laatste deden we de belly ride, waarbij je je aan de vinnen moest vasthouden en de dolfijn op zijn rug ging zwemmen. Heel gaaf allemaal, maar het was natuurlijk veel te snel voorbij!

Nu zit ik moe maar voldaan dit verhaal te typen. Morgen vertrekken we alweer naar de US Virgin Islands. Wat zullen we daar allemaal weer mee gaan maken?

Liefs An.

  • 08 Februari 2008 - 03:23

    Suus:

    HA!!!! nu ben ik eens de eerste die een bericht achterlaat bij je ;)

    Oh An, Wat ben ik JALOERS!!!! Alles ziet er ook weer prachitg uit en ik ben echt stink jaloers dat ik niet met jullie mee kon zwemmen met de dolfijnen!!! GRR... heb hier mama dus ook al opdracht gegeven dat wij ook naar resort moeten waar dat mogelijk is!!

    Ik had natuurlijk al stiekem een aantal verhalen van jullie gehoord, maar vind het super om ze nog even na te lezen!!! Was die jeep die jullie hadden gekregen nog meer gaar dan onze Mook?? hahaha kan ik me haast niet voorstellen.. of die gare 206 die we hadden op Martinique??

    Anyways, Ben blij dat jullie het samen zo gezellig hebben. Volgend jaar dan maar met z'n drien hier in de Filippijnen stranden doen ;) Genoeg resorts en stranden om hier te ontdekken dus dan komt wel goed denk ik :)

    Liefs en dikke kus S

  • 08 Februari 2008 - 07:55

    Bianca:

    Wat zijn de foto's met de dolfijn geweldig mooi! Jullie staan er beiden perfect op, kan zo in een brochure...goede fotograaf zeker...Het ziet er allemaal helemaal top uit. Volgens mij gaat het super met jullie.

    Liefs, Bianca.

  • 08 Februari 2008 - 09:08

    Pama:

    Hallo lieve An,

    Nadat je gezegd had weer een nieuw stuk te schrijven, is de eerste gang naar de computer.Ik versliep mijn tijd vanmorgen, dus kom nog maar slecht op gang en heb toch echt wel het een en ander te doen.Wat een belevenissen kind,met de dolfijnen zie ik je genieten, onze
    snolly zou bijna jaloers worden!!! Zijn lievelingsplaats is nog steeds op het kleed op je bed, hij reageert ook nog steeds op je naam!!!
    Ik ga lekker een kopje koffie drinken en dan snel aan de slag,
    want de vakantie is voor mij nu ook echt voorbij.Een hele dikke kus en liefs, ook van papa(het is al druk in de tuin met leveranties)mama

  • 08 Februari 2008 - 10:59

    Ylze:

    Ha meid,
    Wat een super verhaal weer en vooral het zwemmen met de dolfijnen! Helemaal gaaf! en ook de foto's van de stranden, als je er naar kijkt, krijg je een écht vakantie gevoel. Nog heel veel plezier en succes en geniet vooral, want hier maak je zulke mooie dingen niet mee!

    kus Ylze

  • 09 Februari 2008 - 10:57

    Eef:

    Ha an,
    Wat maak je veel mee! En die foto's, vooral met Poseidon erg leuk!! Genieten zo te zien.Waar gaat het nu weer heen?
    Bij ons vandaag ook lekker weer met zon, beetje lente-gevoel. Ik ga vandaag naar den haag (ellen de b) en misschien ook nog wel een strandje pakken. Ietsie anders!
    Vanavond thuis, misschien ff proberen te bellen?

    Dikke kus en grt aan tessa,

    liefs Eef.

  • 09 Februari 2008 - 20:21

    Alda En Fred:

    Hoi Annemarietepietje! Hier weer een berichtje van tante Aaltje en ome Fred. We hebben er net een midweek met oma en Johan opzitten in een boerderij van Staatsbosbeheer in Doetinchem op Landgoed Slangenburg. Nou, je voelt je echt even een landheer en dame hoor. Prima gegaan. Fred had nostalgische liedjes meegenomen en 2 DVD's van Dagboek van een Herdershond dus elke avond huisbioscoop terwijl Johan de houtkachel stookte en de mannen al strompelend in het stikdonker in de kapschuur hout gingen halen. Laat ik ook maar eens een dik verhaal vertellen maar zo mooi als die van jou lukt natuurlijk nooit! Kind, ga jij straks nog wel wennen in bleekneuzenland? Tessa moet nog wel een beetje bijkleuren maar dat zal snel lukken denk ik. Fijn dat het zo goed gaat samen al blijft het natuurlijk sneu voor Suus. Hele fraaie foto's weer. Allemaal voor in het album (ruk ons maar een flinke poot uit hoor). Zag pas nog een stukje op tv van hello goodbeye en ik denk dat je moeder je fijnknijpt als ze je weer ziet en wij ook natuurlijk. Vind het nog steeds reuzeknap dat je het allemaal zo maar effe doet. Was ik vroeger een te grote heimweeër voor. Doen jullie wel heel voorzichtig? Twee van die leuke meiden op die wildemanneneilanden!
    Een hele dikke knuffel van Alda en Fred.

  • 10 Februari 2008 - 16:12

    Daan:

    Ha An

    Zo te zien en te lezsen is het daar best vertoeven. Lekker in de zon elke dag weer. bijna om gek van te worden.
    Hier gaat allees weer zijn gangetje, na een paar dagen carnaval.
    Het halve dorp is wel ziek geweest, maar dat geeft verder nie.
    Ook wij hadden met carnaval een zonnetje, dus je wet verder wel hoe dat dan gaat. op dokters advies het vocht peil van de mens op peil houden.
    veel succes daar nog en wij houden je mannetje wel een beetje in de gaten.

    groetjes Aad en Ylze

  • 11 Februari 2008 - 18:16

    Linda :

    He lieve An,

    WAT GAAF!! dat zwemmen met die dolfijn. Echt super hoor. Je ziet er ook zo onwijs goed uit: lekker bruin en vrolijk! Leuk om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb vandaag een beetje een zware dag gehad, m'n ribben zijn gewoon gekneusd van het spugen. Maar ik heb goede hoop dat het nu langzaamaan toch echt beter gaat. En natuurlijk ben ik nog steeds super blij!! Blijf lekker genieten en misschien spreek ik je snel.

    dikke knuffel
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 29157

Voorgaande reizen:

14 November 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: