Plezant Puerto Rico! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Plezant Puerto Rico! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Plezant Puerto Rico!

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

31 Maart 2008 | Puerto Rico, San Juan

Lieve allemaal,

De Dominicaanse hebben we alweer even achter ons gelaten en wij hebben natuurlijk niet stil gezeten!

Maar ik wil toch nog even op de Dominicaanse terug komen, want daar hebben we de laatste middag in Bavaro wel iets geks meegemaakt. Nou ja eigenlijk alleen Tessa, want ik kwam pas later. Tijdens dat ik zat te bellen met Wilco, was ze al naar de kamer gegaan en lekker op het balkon gaan zitten met een boek en haar Ipod. Even later hoorde ze de deur van de kamer opengaan en dacht dat ik het was. Maar toen het een tijdje stil bleef, begon ze het toch een beetje vreemd te vinden en toen ze ging kijken bleek er een vreemde kerel in haar bed te zijn gaan liggen! Hij was blijkbaar onder invloed van iets, want er kwam weinig reactie op wat ze tegen hem zei. Hij wilde gewoon gaan slapen. Omdat ze hem niet alleen wilde laten, probeerde ze mij te bellen, maar ik was al bijna bij de kamer, dus ik nam niet op. Toen ik binnenkwam stond ik dus wel even raar te kijken. Na een tijdje op hem ingepraat te hebben dat hij niet in de juiste kamer was en dat hij moest vertrekken en dat niet helemaal bleek door te dringen, heb ik hem uiteindelijk maar de kamer uitgezet. Hij bleek achteraf in de kamer naast ons te zitten en laten we vanuit daar nou net een wietlucht geroken hebben. Hij was dus per ongeluk de verkeerde kamer ingewandeld. Ja neem het hem maar eens kwalijk! Hard gelachen weer dus.

Op zaterdag 22 maart vertrokken we vanaf Santo Domingo naar San Juan. Daar aangekomen wisten we meteen alweer waarom we niet graag naar Amerika (of in dit geval Amerikaans grondgebied) vliegen. We werden gebombardeerd met vragen en alle tassen moesten door een scan. Maar goed, ze krijgen ons niet zo snel op de kast, dus we kwamen er goed vanaf. Daarna een auto gehuurd en op zoek gegaan naar een hotel. Na anderhalf uur rondrijden kwamen we terecht bij The Coral Princess Inn. Een heel leuk hotelletje in een leuke wijk van San Juan, Condado genaamd. Daar hebben we drie nachtjes doorgebracht.

Zondag zijn we meteen aan de slag gegaan met de stranden, want volgens de kaart zouden we het best druk krijgen. ’s Avonds heerlijk gegeten bij een Italiaan om de hoek (tja we houden gewoon nog steeds erg van pasta) en een hele gezellige avond gehad samen. De volgende dag stond Old San Juan op het programma. Een dagje vrij was ook wel weer even nodig namelijk. We hadden gehoord dat daar leuke winkels zaten en ja dat hoef je ons geen twee keer te vertellen! Na een dagje shoppen en gezellig rondwandelen in Old San Juan, waren we best een beetje moe. Dus hebben we snel een pizza gegeten en zijn we lekker op bed televisie gaan kijken.

Dinsdag was het alweer tijd om verder te reizen richting Rincón, het surfparadijs van Puerto Rico! Dat was ook wel te merken, want ik heb nog nooit zoveel auto’s zien rijden met surfboards op het dak. Maar omdat het zo druk was op de weg ernaar toe, kwamen we pas rond zeven uur ’s avonds aan. Gelukkig hadden we gereserveerd bij The Pineapple Inn. Hier hebben we twee nachtjes geslapen. We hadden er zelfs een huiskat. Een erg leuk en speels beestje, dat graag bij ons naar binnenkwam om te spelen met alles wat zijn pad kruiste! De stranden bij Rincón waren op zich wel aardig. Misschien kwam het door de enorme golven die daar te vinden zijn, echt geweldig. Maar over het algemeen zijn de stranden op Puerto Rico geen aanraders. Het stadje overigens was wel leuk. Daar heeft Tessa me nog gered van een harde val, want toen ik de stoep afliep was het een beetje glad en ging ik dus bijna onderuit. Gelukkig was het handvat van mijn rugtas dichtbij en kon Tess me nog grijpen. Het moet er heel grappig hebben uitgezien, want een man die voorbij reed kwam niet meer bij van het lachen.

Op donderdag zijn we verder gereden naar het zuiden van Puerto Rico. Om precies te zijn naar Ponce, want daar hadden we een hotel geboekt. Helaas bleek dat het hotel naast een racecircuit lag en dat hebben we geweten ook, want ze reden ons bijna uit bed! De volgende dag dus een beetje gebroken aan het werk gegaan, omdat de fijne auto´s tot een uur of half 12 ´s avonds rondjes bleven rijden.

Zaterdag de laatste stranden gedaan en ´s middags nog even cultureel bezig geweest in Ponce. Daar stond een leuk rood met zwart gestreept gebouw. Het bleek de voormalige brandweerkazerne van de stad te zijn! ´s Avonds dachten we makkelijk even een pizza te bestellen bij de Dominos, maar na 2 keer gebeld te hebben, was er nog steeds geen pizza. Toen zijn we maar even naar de receptie gelopen. De receptioniste had raar genoeg haar pizza net gekregen, maar die van ons was bij een ander hotel blijven steken. Naja de sleutel van de pizzabezorger was in het slot blijven steken. Ruim anderhalf uur later kregen we onze pizza, die koud maar wel gratis was!

Aangezien de zuidkust van Puerto Rico niet veel stranden heeft, zijn we zondag alweer verder gereden naar het oosten. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Fajardo. Daar hebben we één nachtje geslapen en vanochtend zijn we verder gereden richting San Juan. Nu zitten we weer in the Coral Princess Inn en hebben we dus heel Puerto Rico rond gereden. Morgen moeten we nog wel de stranden hier doen, maar daarna zijn we klaar. Het is nog even afwachten wat we hierna gaan doen, omdat dit eigenlijk het eindstation was. Voor de volgende keer weet ik dus nog niet waarvandaan ik ga schrijven. In ieder geval tot snel!

Dikke kus Ann.

  • 01 April 2008 - 06:46

    Bianca:

    Zoals ik ook al bij Tess schreef: jullie zien er geweldig goed uit! Hoop vandaag iets van het Tourism Board Curacao (en inmiddels ook Bonaire) te horen...Hier, net als jullie, hard werken. Alleen met wat andere temperaturen. Alhoewel het al een stuk beter is dan vorige week!

    X, B.

  • 01 April 2008 - 13:05

    Agnes:

    en niet alleen andere temperaturen, maar ook nog eens kilometers ver weg van vriend en familie. Die temperatuur is best te doen misschien maar al zo lang zonder je familie en lover daar zal je soms best eens moeite mee hebben.....
    Je moet het helemaal alleen met Tessa doen Annemarie. Das wel te doen toch?
    En soms een dipje mag best wel.
    Hebben we hier ook wel eens ....
    Nog maar 1 maand.....

    xxxx

  • 01 April 2008 - 13:32

    Bart V:

    Dipje? Hoezo?? :-) Ziet er weer leuk uit allemaal, An! Veel plezier en hoop dat Bonaire en Curacao doorgaan! Groetjes aan mijn lieffie... X

  • 01 April 2008 - 16:12

    Alda En Fred:

    Nou, dat zijn nog eens verhalen om mee thuis te komen! Nu kunnen we tenminste zeggen, eind van de maand komt An thuis! Dat wordt feesie bouwen hoor! Je ventje is ook bijna jarig. De kaart ligt al klaar. We gaan maar een hele leuke dag organiseren als jij weer een beetje bent bijgekomen in het Hollandse. Dat zal je ook wel weer bevallen dunkt me. Zo beroerd is het hier niet hoor. Het eerste tere groen verschijnt aan de bomen met hier en daar wat bloesem en bij een beetje zon leven de mensen helemaal op. Dat is het voordeel als de zon er niet altijd is: als tie dan komt, kan je er zo ontzettend van genieten. Je zal zien dat het heet wordt als jij terugkomt. Ben benieuwd waar jullie nog terecht komen en dan is het mooi geweest hoor. Dan willen we je weer hier hebben?

    Dikke knuffel.
    Alda en Fred

  • 01 April 2008 - 17:21

    Bart En Linda:

    He An,
    Wat een spannend verhaal zeg van die man die ineens in Tessa d'r bed lag. Ook wel een beetje vies zo'n vreemde vent in je bed. Ik kijk echt uit naar je terugkomst. Dat is gelukkig al eind van de maand. Ook voor jou is het vast wel genoeg geweest. Nog even doorzetten!! Bart is strontverkouden en zit naast me te stomen. Ik heb hem net je verhaal voorgelezen. Je krijgt de groeten van hem. Nou An, tot gauw!!
    x

  • 01 April 2008 - 17:24

    Pama:


    Ha die lieve An,
    Je Tante gaat me aardig de loef afsteken door steeds als eerste te reageren, maar hier dan ook een berichtje van je moeder!!! Vader is buiten al weer aan het werk, voorjaar, dan weet je het wel!!!Ik ben nu moe van de fun(schaam ik me wel een beetje voor, maar geniet er toch maar van)Vandaag de eerste MM gespeeld en de eerste ballen heb ik gewonnen(werd derde)Gisteren met Mary gebridged en werden van all lijnen tweede met 64%(dat is dus veel), nu morgen nog de Nobra spelen en hoop dan ook nog goed te scoren.
    Wat een belevenissen maken jullie allemaal mee, zal straks leuk zijn om het terug te lezen voor jullie. Ben benieuwd waar de reis verder heengaat, zodra je het weet hoor ik het wel. Ga nu lekker onderuit zitten en Naar de Wereld draait door kijken, koffie drinken met papa straks en de tas voor morgen klaar zetten. Ik zal Wilco proberen te bellen en vragen naar zijn verjaardagswensen? Liefs en een dikke kus van Pama
    Groetjes aan Tessa, zal ook wat op haar website schrijven.

  • 02 April 2008 - 11:06

    Eef:

    Ha an,
    Wat ziet puerto Rico er leuk uit! En volgens mij hebben jullie heerlijk geshopt, want ik zie jullie in allerlei leuke outfits rond flaneren;-) Als ik het zo zie krijg ik ook veel zin in zon, zee en vakantie! Gaat alles verder goed? Jullie tijdelijke huiskat lijkt trouwens ontzettend veel op onze tomaat. Die ligt nu lekker naast me, terwijl ik ad studie ben. Nou ja, studie, ze hebben net de nieuwe bank gebracht dus ik ben een beetje afgeleid haha. Staat heel mooi trouwens. Nu maar hopen dat tomaat m heel laat, maar we hebben al een heel mooi kattenkleed voor hem gekocht bij de Ikea.
    Met mij en Vin alles goed. Vin komt steeds lekkerder in zijn werk, zit vandaag in Leeuwarden en gister in Maastricht. kan ie lekker scheuren in zijn nieuwe auto;-)die trouwens ook heel lekker rijdt! Bij mij is het de afgelopen 2 weken heel druk geweest op het werk en met tentamens. Ik ga er nu ook weer eentje afmaken en wat rapporten schrijven.Wel toe aan vakantie, nog een paar weekjes en dan gaan ook wij er lekker even tussenuit naar Madrid.En dan ben jij ook weer thuis! Gezellig hoor!Ik mis je best, zin om je weer eens even in levende lijve te zien.
    Nou meis, nog veel plezier op de volgende bestemming, geniet er nog maar even lekker van!
    Dikke kus Eef
    (en ook van Vin).

  • 03 April 2008 - 15:07

    Bart V:

    !!! Last update !!!
    Annemarie en Tess vertrekken vanavond nog naar Bonaire (3 dagen) en dan naar Curacao! Ik wens ze daarbij dan ook veel sterkte toe... :-)

  • 04 April 2008 - 14:15

    Alda En Fred:

    Van harte meidje met je ventje! Die zal de dagen en nachten wel tellen tot je terug bent, geloof dat maar!
    Liefs Alda

  • 13 April 2008 - 14:07

    Daan En Ylze:

    ha lieve an,
    Wat hoorden we nou, nog maar een paar dagen en dan ben je weer terug in het gezellige maar koude Nederland. We hopen dat het weer dan ook maar snel beter gaat worden, want anders wordt de overgang wel erg groot voor jou. De laatste dagen nog maar even snel wat bij kleuren, zodat we niet zo wit af steken bij jou. Geniet nu nog maar even van de laatste dagen van je vakantie, we hopen dat je veilig in Nederland terug komt! Wij kijken er naar uit om je weer te zien na al die maanden. Tot van de week,
    liefs Daan en Ylze

  • 09 Mei 2008 - 19:42

    Sander:

    Hoi An,

    ik heb een vraagje aan je. Ik loop momenteel stage met een vriendin op Aruba en hebben een ticket geboekt voor Puerto Rico (weekje). Ik zie dat je al super veel eilanden bent afgegaan, en denk dat je over Puerto Rico ook wel het fijne weet. Ik vroeg me af, of jij tips hebt voor ons, voor accommodatie (redelijk goedkoop, zijn maar studenten;)), must do things, en eventuele andere tips..

    Alvast bedankt en succes met je afstudeerscriptie!!

    Sander (sandersd14@hotmail.com)
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 29156

Voorgaande reizen:

14 November 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: