Exotisch Nassau! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Exotisch Nassau! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Exotisch Nassau!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Februari 2008 | Bahama's, Nassau

Lieve allemaal,

Even een update vanuit Nassau, omdat we hier nog internet hebben. Dat is namelijk nog maar de vraag op de andere eilanden van de Bahamas. Alles gaat hier heel goed en gelukkig hebben we ook weer wat beter weer nu, want de eerste 2 dagen hier waren niet zo best.

Maar nog even terug naar de reis vanaf St. Croix. We moesten via Miami vliegen om op de Grand Bahama te kunnen komen, maar dat had nogal wat voeten in de aarde. Na ingecheckt te hebben, moesten we doorlopen naar de paspoortcontrole, wat allemaal soepeltjes ging. Daarna moesten we onze eigen tassen weer ophalen vanaf de bagageband en naar de bagagecontrole lopen. Nou wat hier gebeurde, heb ik nog niet eerder meegemaakt. Alles werd uit mijn backpack gehaald en 'gescand' op explosieven met een of ander raar apparaat met een doekje erop. Zelfs al mijn slippers werden gedaan en na elke slipper moest er een ander doekje op dat ding. Het duurde dus wel even en toen moest de trolley ook nog! Echt niet te geloven die Amerikanen. Toen moesten we weer in een rij gaan staan om zelf helemaal gecheckt te worden. Slippers weer uit, door het poortje en toen moesten we plaatsnemen op een stoel. We leken echt wel een stelletje criminelen. Toen helemaal gefouilleerd en daarna werd ook nog al onze handbagage gecontroleerd op explosieven. Drie kwartier later konden we eindelijk plaatsnemen in de wachtruimte! Het voordeel was dat we niet lang meer hoefden te wachten om te boarden.

Na 3 uur vliegen kwamen we aan in Miami, waar we een klein uurtje hadden om over te stappen. Daar werden we gelukkig met rust gelaten, omdat we in een secured zone bleven. Om 20.30 uur vlogen we verder naar Freeport, Grand Bahama! De eerste nacht in het Island Palm Resort geslapen, maar de volgende dag zijn we naar het Best Western Castaways verhuisd, omdat dit goedkoper was. Die dag nog even bij het zwembad gelegen en daarna naar Lucaya gegaan. Dit de plaats waar alle hotels staan en dus het meest te beleven is. Lekker een Corona gedronken en daarna heerlijk gegeten bij La Dolce Vita, een italiaans restaurant.

De volgende dag was het weer tijd om te werken, maar helaas was het de hele dag bewolkt. Ook de dag daarna was bewolkt en zelf regenachtig. Dat is dus ook mogelijk op de Bahamas! 's Avonds nog een keer bij La Dolce Vita gegeten, omdat het de vorige keer zo goed bevallen was.

Op woensdag 20 februari zijn we naar Nassau (New Providence) gevlogen en daar hebben we drie en een halve dag doorgebracht. De dag dat we hier kwamen, konden we niks meer doen, omdat het al te laat was. Eerst naar het hotel gegaan, wat het overigens vies en erg gehorig was. Daarna hebben we de hoofdstad Nassau maar even verkend en een Starbucks ontdekt! Meteen dus maar een koffiemok op de kop getikt. De dag daarna een auto gehuurd en de stranden op New Providence gedaan. De dag erna wilden we de stranden op Paradise Island gaan doen, maar er bleek er achteraf maar één bereikbaar te zijn! Toen zijn we 's middags nog even naar de Ardastra Zoo gegaan. Heel klein, maar wel leuk om te zien met al die exotische dieren! ´s Avonds zijn we bij Capriccio gaan eten, wederom een Italiaan. Tja, we worden wel een beetje pastavreters hè!

Eigenlijk wilden we vandaag al verder reizen naar het volgende eiland, maar alle vluchten zaten vol. Dus hadden we gedwongen een dag vrij. Helemaal niet verkeerd natuurlijk, want we hebben lekker op het strand gelegen bij het Hilton Hotel!

Morgenochtend vliegen we naar Marsh Harbour op Great Abaco. Dit is één van de noordelijkste eilanden van de Bahamas. De volgende keer horen jullie hoe het daar was!

Dikke kus van An.

• 24 Februari 2008 - 08:22

Fred En Alda:

Ome Fred zegt al, An kan maar het beste eerst in Zeeland komen logeren als ze terug is om af te kicken. Kan ze tenminste nog elke dag naar het strand! Jullie zien er prima uit hoor. Ik maak me heel geen zorgen meer over heimwee of zoiets. Straks moet je al weer voorzichtig beginnen af te tellen. En wij ook natuurlijk. Wilco is dat denk ik al aan het doen. Voor die knul is het toch wel een hele lange tijd hoor. Geniet er nog maar effe lekker van en gelukkig blijft het album niet half leeg als ik de foto's bekijk. Zo bruin word je nooit meer hoor!
    Liefs Fred en Alda

• 24 Februari 2008 - 11:53

Oma En Johan:

Hallo lieve An,

Hier oma en Johan. Van Alda krijg ik alle berichten. Je doet het heel goed. Ben er trots op! We zijn met Alda en Fred een midweek weggeweest naar een mooie oude boerderij op Landgoed Slangenburg bij Doetinchem. Was bar gezellig! Drinken nu even koffie bij Alda en kijken foto's van jou. Schiet al op. Binnenkort weer thuis. De vlag uit!

Heel veel liefs, ook van Johan en thuis praten we verder.

P.S.: Johan had wel gedacht dat jij dit prima zou gaan redden. Hij heeft mooi gelijk dus!

• 24 Februari 2008 - 18:44

Pama:

Hoi lieverd,
    Net terug van een wedstrijd,goed gelopen, speelden de Rydercup en zat in het werelddeel wat won, had er dus goed aan mee gewerkt.Nu nog aan een bordje erwtensoep, had ik gisteren gemaakt. Eef en Vin zijn gisteren geweest en hebben ook heerlijk van de soep gesmuld, hebben nog even naar Idols gekeken, daar wordt op bijzonder hoog niveau gezongen door 3 dames, naar ons idee hadden ze het alledrie wel mogen winnen.
    Het blijft er heerlijk uitzien bij jullie, wat een strenge controles, zou niets voor mij zijn, ik zou mezelf gelijk aangeven!!!!
    Nu ga ik lekker uitzakken, voel me na zo'n dag geen Twintig meer!!Groetjes ook aan Tessa en
    tot skypes maar weer.
    Liefs en dikke kus ook van papa
    mama

• 25 Februari 2008 - 08:04

Suuz!:

Heey lieverd!! wauw, dat klikt weer helemaal goed! lekker op de bahamas! goed voor elkaar:) mooie foto's ook weer! succes met de stranden!! Ik moet nog 4 dagen wachten:)! heel veel plezier nog! geniet ervan!!groetjes aan Tess!!
    kus!

• 25 Februari 2008 - 12:26

Nathalie:

Ziet er weer geweldig uit...ben trots op jullie,maar mis jullie wel heel erg.
    Ik heb nu 3 daagjuhs vrij :)

Heel veel succes en een dikke kus Van mij

• 25 Februari 2008 - 12:51

Bart:

Hey Annemarie! Waar is nou die foto van jou, dansend met een flamingo??? :-)
    Veel plezier op Great Abaco! Laterrr

• 25 Februari 2008 - 17:54

Sandra:

Haaaaiii An,
    Nou weer mooie verhalen zeg! Je kan niet zeggen dat je niks mee hebt gemaakt! En die foto's mogen er ook weer zijn, super!
    Liefs dikke kus Sandra

• 28 Februari 2008 - 14:30

Louis:

Hee Annemarie.

Even naar aanleiding van Bart. Welke dans deed je daar met die roze vogels? De flamingo??? muhhahaha...........;)

• 29 Februari 2008 - 19:52

Oom Peet Entante El:

wat zal het tegen vallen,als je weer thuis bent in ons koude kikkerlandje.
    maar je kan terug kijken,naar een paar mooie maanden.want dat je het naar je zin heb ,dat is wel tezien aan de mooie foto`s
    nu an nog een hele fijne tijd.
    en lieve groetjes van ons ,
    Oom Peet en Tante Ellie.
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.