Prachtig Provo!!! - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Prachtig Provo!!! - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Prachtig Provo!!!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

08 Maart 2008 | Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

Lieve allemaal,

Ik zag dat het alweer een tijd geleden is dat ik een stukje heb geschreven. Dus bij deze weer een update. Alles gaat helemaal prima met ons, dus nog steeds geen heimwee!De vorige keer zaten we nog in Nassau, maar ondertussen hebben we al heel wat andere eilanden aangedaan.

Allereerst hebben we Abaco bezocht. Nou dat was weer een gezellig eiland en dan kwamen we ook nog op een zondag als alles dicht zit. Het zat al niet mee met de accommodatie, maar uiteindelijk zijn we bij een goed motel terecht gekomen. Gelukkig was er nog één restaurant open waar we wat konden eten. De volgende ochtend op pad gegaan voor de stranden, maar ook dat viel niet mee. Om drie uur ’s middags hadden we pas vier stranden gedaan! Maar we hebben op één van die stranden wel een rog van dichtbij mogen bewonderen. Dat was wel heel bijzonder zo in het wild. Op dinsdag zijn we naar twee eilanden in de buurt van Abaco gevaren, Elbow Cay en Guana Cay.

Op woensdag zijn we doorgereisd naar Eleuthera. We moesten wel al om half 6 opstaan om onze vlucht van half 8 te halen. Eenmaal op Nassau moesten we nog acht en een half uur wachten op onze ‘connecting flight’ naar Rocksound van 22 minuten! Om de tijd te doden hebben we dus bijna de hele dag doorgebracht bij de Starbucks. Eenmaal op Eleuthera aangekomen, was onze reservering van het hotel niet doorgekomen. Wij zagen de bui al hangen, maar gelukkig hadden ze nog wel een kamer voor ons. Omdat we best wel dorst hadden van onze reis, dacht ik even een colaatje te gaan halen, maar dat resulteerde in een valpartij en vliegende blikjes cola. Nu loop ik dus met een mooie wond op mijn scheen. En om het hele verhaal compleet te maken, viel ook de stroom nog uit. We waren er dus wel een beetje klaar mee die dag.

Op donderdag zijn we begonnen met de stranden, maar die waren wederom slecht te vinden. We zijn nog wel naar Harbour Island gevaren, wat vlak naast Eleuthera ligt. Dit staat bekend om haar Pink Sands Beach. Een roze/oranje strand, dat is ontstaan door de conch-schelpen die kapot zijn geslagen tegen de kust.

Vrijdag hebben we ook nog stranden gedaan en op zaterdag zijn we verder gereisd naar Exuma. Weer via Nassau, maar deze keer hoefden we gelukkig niet zo lang te wachten. Om 19.00 uur kwamen we aan op Exuma en toen moesten we weer op zoek naar een hotel. We hadden al wel op internet gekeken, maar alles zat vol. Dus toen maar op de gok, gelukkig had het Coconut Cove Hotel nog een kamer. De volgende dag was het helaas slecht weer, maar we hebben wel gewerkt, omdat we maar één dag de tijd hadden. Voor maandag hadden we namelijk een vlucht geboekt naar Providenciales (een van de Turks en Caicos eilanden).

Maandag 3 maart voor de laatste keer via Nassau naar ‘Provo’ gevlogen met Skyking. Dat was me ook weer een leuk vliegtuigje. Heel klein en stervenskoud. Zit je daar in je korte rokje! Na anderhalf uur klappertanden gelukkig weer veilig geland. Maar toen we bij de douane kwamen, diende het volgende probleem zich alweer aan. We mochten niet naar binnen, omdat we geen retourticket hadden. Wij dus uitleggen dat we rondreizen en niks van tevoren vastleggen, maar dat ging er niet in. Dus werden we op een stoel gezet en wachten maar weer. Na een half uur kwam er een mannetje en die zei dat we een ticket moesten boeken naar de Dominicaanse Republiek (dit is namelijk onze volgende stop) en een ticket van de DR naar Puerto Rico. Het ticket naar de DR kon geboekt worden op de luchthaven, maar die andere niet. Heel vreemd allemaal, want wat hebben zij met de DR te maken. Wij dus naar een kantoortje van de immigration om een vlucht te boeken via het internet en ondertussen toch nog maar eens vragen waarom dat nou nodig was. Uiteindelijk gaven ze toe, dat het toch niet hoefde. Anderhalf uur later konden we dan eindelijk door de douane. Ach zo maak je weer eens wat mee.

Provo is trouwens wel een heel leuk eiland in tegenstelling tot de Bahamas. Het is erg gericht op toerisme en het ontwikkeld zich heel snel. Op dinsdag en woensdagochtend hebben we stranden gedaan. Woensdagmiddag hebben we bij Grace Bay op het strand gelegen. Dit is het mooiste strand van Provo. Hier zijn wel veel hotels gevestigd, maar het is een prachtige baai met heel blauw water. Op donderdag zijn we met de boot naar North Caicos gevaren, maar daar was helaas niet veel te vinden.

Vandaag zijn we naar Grand Turk gevlogen en vanmiddag hebben we een aantal stranden gedaan. Het is een klein eiland, maar er leggen wel cruiseschepen aan. Er is bij de haven zelfs een plaza gemaakt voor de bezoekers en het strand ernaast ligt dan ook bomvol met toeristen. Tijdens het zoeken naar een strand, zijn we zelfs nog terecht gekomen bij een gevangenis. En omdat we de weg niet meer wisten, hebben we het daar maar even gevraagd. Wat bleek nu, we waren op zoek naar een strand dat we al gedaan hadden! Ik zeg maar niks meer…..

Nu zitten we op de kamer een beetje tv te kijken en morgen varen we als het goed is naar Salt Cay. Zondag vliegen we dan alweer naar Provo, om maandag vanuit daar door te vliegen naar de DR.

Vanuit daar dus meer nieuwe verhalen. Hasta luego!!!

Liefs van Ann.

• 08 Maart 2008 - 11:39

Alda En Fred:

Hoi Annetje!

Nou, laten we vaststellen dat jullie er verre van unhappy uitzien! Wat een avonturen weer. Papa mag wel een aantal palmbomen gaan planten in de tuin want anders wen jij het never no meer. Hier alles zijn gangetje. Wel een nieuwtje. Ik heb intern bij de gemeente Reimerswaal gesolliciteerd op een functie van 32 uur (beleidsmedewerkster, wat klinkt dan hè, moet ik eerst maar zien waar te maken!) en ben aangenomen met ingang van 1 april a.s. Ga ik mijn eigen zaak fors inkrimpen want alle avonden tot 23.00 uur boven plus de weekenduurtjes die er nog in gaan zitten, wordt echt te mal. Kom ik ook nog eens op de fiets en/of tennisbaan! Zou zondag naar papa en mama gaan maar dat heb ik al weer moeten verzetten omdat er nog zoveel af moet voor 1 april. Na 1 april wordt het hopelijk allemaal wat gezelliger. Jouw aangifte zal ik ook nog wegdoen hoor! Ik heb van mama de spullen gehad. Misschien zie je Joris Linssen wel op Schiphol als je terugkomt. Dat zou lachen zijn! Nou meid, nog steeds petje af voor zoveel lef en veel foto's maken hoor (waren weer super, vooral dat Provo is schitterend) want je album moet natuurlijk wel vol.
    Liefs en dikke knuffel van je ouwe tante en oompie!

• 09 Maart 2008 - 10:29

Linda:

He An!!
    Even een korte reactie, want ik stuur je straks een uitgebreider mailtje, maar de foto's en je verhalen blijven super. Eigenlijk wel heel bijzonder dat je dit allemaal meemaakt, zo aan de andere kant van de wereld. Echt super en je bent ook al zo mooi bruin. Lekker blijven genieten he?

dikke kus,

• 09 Maart 2008 - 10:53

Pama:

Ha die lieve An,
    Kind, kind zou oma zeggen, wat maak je allemaal mee!Leuke en mooie foto's weer in dat heerlijke weer!! Hier nu regen en ongezellig buiten, verlangen ook echt naar het voorjaar en een blaadje aan de bomen. Eef vond het leuk dat je belde, ze heeft het erg druk met haar opleiding en werk, altijd achter de boeken, zou niets voor ons zijn!! Alda belde net en ook die komt om in het werk(zit in de familie ben ik bang voor), maar daar zit gelukkig verandering in, dat heb je wel gelezen.Gisteren met Eef en Vin in Utrecht Japans gegeten, was heerlijk en gezellig bijgekletst,spreek jou soms vaker. Nu ga ik me eens aankleden, we hebben heerlijk uitgeslapen en op ons gemak een beschuitje gegeten.Spreek je wel weer over de skype.Blijf voorzichtig, kijk uit,let op!!!!
    Liefs en een hele dikke kus PAMA

• 09 Maart 2008 - 18:44

Agnes:

Zie je wel Ann, je ouders zeiden 't al: kijk uit, let op en wat doe jij? Vliegt met 2 versnaperingen zo 't zwembad in.
    't zijn ook die kleine dingen waar je op moet letten
    Hoop dat 't weer goed gaat met je been!
    Liefs

• 09 Maart 2008 - 20:31

Eef:

Ha an,

Was gezellig dat je gister belde! Hebben gelachen, met papa en mama japans gegeten in wat eerst een soort snackbaar leek, maar uiteindelijk bomvol zat en heerlijk gegeten!
    Nu vanachter de boeken even je foto's bekeken. Ook de 'mindere'eilanden vind ik toch niet verkeerd hoor;-) Zou best even langs willen komen...En wat ben je inmiddels bruin!
    Vin en ik vandaag stukje door de miezer in het bos van rhynauwen gelopen. Ietsie anders haha.

Misschien spreek ik je van de week nog!
    Dikke kus en groetjes aan Tessa.

Eef.

• 11 Maart 2008 - 04:29

Bart V:

Hey An! Hoorde van Tess dat er vervelende kerels op de Dominicaanse republiek zitten, nou doen ze daar aan honkbal dus koop maar even een knuppel, dan slaap ik ook beter... ;-);-);-)
    Veel plezier nog meiden!

• 11 Maart 2008 - 15:01

Ylze:

Ha meid,
    Wat een verhaal weer! kan zo even mijn hart ophalen, want het weer is hier slecht.Regen, nog meer regen en harde wind. Gelukkig begint het nu al wel weer een beetje beter te worden. Jij hoeft i.i.g. niet echt te klagen over het weer, af en toe een slecht dagje, maarja.
    Hier gaat alles z'n gangetje, niet echt bijzondere dingen. Nog heel veel plezier, de tijd vliegt ineens. Over 2 maanden ben je alweer thuis. Geniet daarom nog maar even.

liefs Ylze

• 16 Maart 2008 - 08:56

Bart V:

Hey Annemarie! Waar blijven die foto's die je had beloofd nou?!! ;-) nog zes weekjes... yiehaa..

• 16 Maart 2008 - 20:20

Ha An:

Zo te zien heb je geen last van erg slecht weer, hoop dat je het land nog wel in mag op je eigen paspoort. nee hoor grapje zo te zien en te lezen vermaak jij je buiten gewoon prima.
    Geniet er nog maar van voor dat de Hollandse stress weer gaat beginnen.
    Veel plezier en ik hou je vent wel in de gaten

Daan en Ylze

• 19 Maart 2008 - 08:34

Wijno & Miranda:

hoi Annemarie
    Vol bewondering lezen we regelmatig je vehalen, en vanuit het "dikke truien" landje, heel veel groetjes van ons
    en geniet er nog maar van, het is zo weer voorbij !
    Afz. Wijno & Miranda
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.