Leaving US Virginislands, Bahamas here we come!!! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu Leaving US Virginislands, Bahamas here we come!!! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Annemarie Schouten - WaarBenJij.nu

Leaving US Virginislands, Bahamas here we come!!!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

16 Februari 2008 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer, maar nu vanuit St. Croix. Aan het eind van de middag vliegen we echter alweer verder naar Freeport, Grand Bahama. We maken dan ook nog een stop in Miami, jammer dat we er niet even uit kunnen!

Maar eerst nog even in het verleden duiken natuurlijk. Na Tortola zijn we met de boot naar het eerste Amerikaanse Maagdeneiland St. John gevaren (zo maagdelijk zijn ze trouwens niet, maar ja). Toen we daar aankwamen dachten we: nu zullen we het krijgen de strenge amerikaanse controles. Maar dat viel echt alles mee. We hoefden niet door een controlepoortje en onze tassen werden niet eens doorzocht. Het enige wat we moesten doen was 2 formuliertjes invullen en we konden naar binnen! Echt bizar na alle controles op de andere eilanden.

Op St. John eerst op zoek gegaan naar een onderkomen, wat overigens niet meeviel. Alles is daar echt schrikbarend duur. Uiteindelijk bij de St. John Inn neergecrasht, wat de op een na goedkoopste optie was. Die andere zat al vol! Een prima kamer verder en gezellig samen met Tessa in een heerlijk bed geslapen. Aan het eind van de middag Cruz Bay verkend en een stukje taart gegeten. Op het menu stond: New York style cheesecake met aardbeien en slagroom! Ik dacht daar ga ik eens even van genieten, maar dat viel vies tegen. Ik kreeg een bevroren stuk cheesecake dat even was opgewarmd in de magnetron, gatver! Dat heb ik ze ook wel even laten weten, maar ga dus nooit eten bij de Texas Bar & Grill in Cruz Bay! De volgende ochtend een auto gehuurd en op zoek gegaan naar stranden. St. John is een bergachtig eiland, dus we hadden weer van die leuke bergweggetjes. Na het ongeluk ben ik toch nog steeds een beetje bang dat de remmen het zullen begeven. Gelukkig ging het allemaal goed! Verder stelt St. John niet veel voor en dus gingen we de volgende dag alweer verder naar St. Thomas.

Op zondag 9 februari dus met de ferry naar Charlotte Amalie gevaren. Dit is de hoofdstad van St. Thomas. Dit zag er al een stuk beter uit met allemaal leuke winkeltjes. Eerst naar het Bunkerhill Hotel gelopen, waar ze gelukkig nog een kamer voor ons hadden. Daarna even de stad ingelopen, maar alles zat natuurlijk dicht. Wel een MacDonalds gevonden, waar we al sinds Anguilla trek in hadden. Maar met het eten eenmaal achter de kiezen, hadden we toch weer een beetje spijt. De volgende dag dus maar weer bij een 'normaal' restaurant gegeten, waar overigens ook het meeste eten vet is, maar ja je moet wat!

De volgende ochtend wilden we lekker vroeg beginnen met de stranden, maar door een lange zoektocht (van twee uur,waarvan een uur rondlopen) naar een huurauto ging dat helaas niet. Uiteindelijk hebben we er op het vliegveld een gevonden en dat bleek nog een hele coole Jeep te zijn ook. De stranden op St. Thomas vielen ons een beetje tegen, omdat er zoveel Amerikanen lagen dat je het strand niet eens meer zag! Daar wil je echt niet tussen liggen, want dan wordt je gek.

Dinsdag was alweer de dag om door te reizen, maar omdat we maandag de auto zo laat hadden, moesten we nog een paar stranden doen. We hadden de auto tot 12 uur en de boot zou pas om 18.45 uur vertrekken, dus we hadden nog genoeg tijd om iets te doen. En omdat Charlotte Amalie een waar shoppingparadijs is konden wij daar onze harten ophalen. Dus eerst de Tommy Outlet ingedoken en daarna een hele gave Surfshop onveilig gemaakt. Daar kwamen we dan ook allebei met een tas naar buiten! Daarna waren we het shoppen wel weer zat, dus zijn we terug naar het hotel gegaan om onze tassen te halen. Een taxi naar de haven genomen, maar daar eenmaal aangekomen bleek dat er helemaal geen ferry naar St. Croix zou gaan. Die ging alleen op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag (terwijl dat helemaal niet op het schema stond). Tja als je er dan op dinsdag staat, wordt dat een beetje lastig natuurlijk. Toen zei een man tegen ons: ga snel naar hiernaast, dan kun je waarschijnlijk nog wel mee met het laatste watervliegtuigje. Zo gezegd, zo gedaan en een half uur later zaten we in een watervliegtuig naar St. Croix. Echt heel raar is dat, opstijgen en landen op het water!

Om 18.00 uur aangekomen op St. Croix en toen weer het bekende verhaal van het zoeken naar accommodatie. Het King Christian Hotel uitgezocht en daar hebben we 4 nachten doorgebracht. Over St. Croix heb ik niet zoveel te vertellen, behalve dan dat hier hordes Denen lopen. Tja St. Croix heeft een Deense achtergrond! En we hebben hier heerlijk ijs gegeten, waar we er trouwens nu nog een van gaan halen. Dus ik ga stoppen, want om 3 uur moeten we naar het vliegveld.

Op naar de Bahamas dus!!! Tot snel.

Dikke kus van An.

  • 16 Februari 2008 - 21:03

    Pama:

    Lieve An,

    Zo, ik ben de eerste deze keer, wat een snel verhaal, het gaat nu echt in een rap tempo.
    Ik vraag me wel af, of je thuis ooit weer gaat wennen!!! Dat zal
    saai zijn na zo veel veranderingen steeds. Net naar Idols gekeken, de laatste afleveringen zijn altijd leuk, uiteindelijk blijven dan de beste over.Papa zit nu heerlijk een film te kijken, per gratie mocht ik naar Idols kijken.Morgen spelen we mee met een wedstrijd, dus ga mijn tas vast klaar zetten. Het gaat vannacht behoorlijk vriezen en zitten dus weer even in de winter, het is wel heerlijk zonnig, hopen dus maar dat de baan morgen open is.
    Hoor morgen wel van je of je op de Bahama's bent geland? Voorzichtig blijven, ook met al die mooie Jeeps.
    Dikke kus, ook van papa en Snolly(Hij krijgt nu zijn pilletjes hoor) Liefs mama

  • 16 Februari 2008 - 22:12

    Alda En Fred:

    Even heel snel want ik heb dikke ogen van de slaap. Weer veel te lang achter het bureau gezeten! Kunnen jullie niet zeggen. Kind, wat een machtig mooie tijd hebben jullie. En wat zie je er happy uit! Doet je ouwe tante goed. Als ik kinders had gekregen, dan maar van die exemplaren als mijn nichtjes. Ome Fred zit ook te krullen bij de e-mailtjes van jou. Die had helemaal geen dochters moeten hebben. Was vast niet goed afgelopen. Doen jullie voorzichtig? Een collega vroeg nog aan me of Tessa Zeeuws was want ze kwam haar zo bekend voor!
    Liefs Alda en Fred

  • 17 Februari 2008 - 03:07

    Suus:

    Dag lieve chocolaatjes ;)

    Leuk om jullie verhalen te lezen!! Echter, ben ik nogsteeds erg jaloers dat jullie daar zitten en ik alleen maar thuis...

    Leuk om de foto's ook te zien... en ook daar weer JALOERS!!! :P

    Ik ga met Tijn naar Boracay, het mooiste strand van de Filipijnen. We gaan daar heen voor een lang weekend. Zij voor een frisbee toernooi en ik ga mee om... je raadt het al: Foto's te maken hahaha. Maar het wordt voornamelijk op het strand liggen en bakken en veel zuipen... heb ik gehoord hahaha

    Verder hier alles goed. Ik ben eergisteren, vrijdag naar Makati Med geweest voor fysio. Ook daar ben ik weer goed onderzocht en daar zijn ze ook tot de conclusie gekomen dat ik toch zenuwletsel heb opgelopen. Ik krijg nu weer nieuwe medicijnen die goed schijnen te zijn voor mijn zenuwen en moet 3 keer per week naar de fysio. Van sporten komt er echter nog helemaal niets... Ik mag niet eens sporten van de artsen. Ze zeggen dat zolang de kracht en het gevoel in mijn rechterkant niet beter wordt, ik het maar beter kan laten. Welnu, ik had me zo verheugd op tennislessen in de ochtend en trainen met een personal trainer... helaas, helaas, helaas. Maar wat niet is, kan nog komen :)

    Fijn dat jullie het nog steeds zo gezellig hebben!!! Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht!

    Have Fun in the Bahamas, I'll be thinking of you two!

    Liefs en dikke kus Suus

  • 17 Februari 2008 - 17:35

    Anneke & Rianne:

    Hallo miepie,
    wat een mooie foto's en verhaal!! Hier gaat ook alles goed!! En krijgen baby's van Snoopy!!!!En nu maar hopen dat het net van die kleine schatjes worden zoals Noa (ferry).Ze mist je wel hoor miepie!!!
    Maar binnenkort kunnen jullie weer heerlijk knuffelen.Rianne gaat naar Canada voor oefening omdat ze in december op uitzending gaat.Dus als jij terug bent.Is zij helaas weer weg!!!Ook hebben we de keuken weer eens een flinke verandering laten ondergaan.Je zult het wel zien!! het is erg mooi geworden.Nou meissie voorzichtig zijn en tot horens Dikke kus Anneke & Rianne.

  • 19 Februari 2008 - 17:32

    Oom Peet En Tante El:

    wat leuk om dat allemaal mee te maken .
    en voor ons om naar te kijken.
    veel lieve groetjes van ons.
Annemarie

Vanaf 14 november gaan Suus (een studiegenootje) en ik een rondreis maken door de Caribbean. Vanuit het bedrijf Coastal Globe gaan we stranden in kaart brengen in het hele Oost-Caribische gebied en onderzoek doen voor ons afstuderen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 29101

Voorgaande reizen:

14 November 2007 - 28 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: